M'encanten les festes populars!

Posted by Natxo On diumenge, de juliol 18, 2010 2 petit(s) four(s)


Ahir vaig anar a Aielo de Malferit a sopar i a disfrutar d'un bon concert de Pep Gimeno, "el Botifarra". Aielo és coneguda per dos coses (gran pregunta que vaig resoldre encara al cotxe). La primera, és per Nino Bravo, el qual va nàixer allí, i la segona, més important, menys coneguda i tractada com una bogeria, és que a Aielo, s'inventà la Coca-Cola (perdó, senyors i senyores lectores del meu blog d'Atlanta). És una història que em crec, i més després de veure la fàbrica, situada just a la plaça de l'Ajuntament. Encara es pot llegir el rètol "Kola Refrescante: 1880, Ayelo".


D'ahir, em quede amb l'emoció que em va fer tornar a sentir un poble. M'encanten les festes populars dels municipis. Correfocs, bandes musicals, castells de focs d'artifici, la gent als bars i ben arreglats, en honor al seu patró, xiquets pel carrer corrent i seguint la retafila de tambors, bombos, trompetes...I és que a mi, tot aquest folclore, tota aquesta parafernàlia popular m'agrada. Dolçaines, tabals, el Botifarra, el "Ja ve Sento", el "Serra de Mariola" o simplement, les banderes penjant als carrers, la gent sopant a la porta de casa o la familiaritat de tot un poble unit per les seues festes.


Confiarem en que aquestes tradicions no queden en l'oblit, que no s'oblide mai d'on venim, perque si perdrem aquesta cultura, que és la nostra, no tindrem ja cap signe d'identificació. I com vaig dir anit, no es pot explicar a un nét, què és la Muixeranga, si cap persona sap tocar-la a la dolçaina i tabal, si cap de nosaltres sap fer un "pinet" o si ningú es disfressa ja de dimoni als correfocs.


Per sort, sempre ens quedarà Pep Gimeno, el Botifarra, i ens ho explicarà tot.

Categories: ,

2 Response for the "M'encanten les festes populars!"

  1. Anònim says:

    AMEN!!!!

  2. maria says:

    A mi també m'agraden! La veritat que el concert va estar d'allò més bé. Em va encantar :)