Abril (no la seua nit freda).

Posted by Natxo On dilluns, d’abril 05, 2010 0 petit(s) four(s)


Ja estem a abril. Mes que és simbolitzat amb un diamant i una margarida. Al calendari gregorià, és el quart mes de l'any, encara que també ha sigut el segon mes de l'any, ja que al calendari romà primitiu, l'any començava a març. I que l'any començara a març té un fàcil explicació. Era l'època de que tot tornava a nàixer. Tornaven a crèixer les flors, era possible dur el ramat i l'agricultura tornava a ser bona. D'ací que a març comence el que els romans anomenaven la "Prima-Vera". Abril, per als romans, Aprilis. Aquest mot ve de la deesa grega Afrodita, la qual, en la llengua dels etruscos, s'anomenava Apru. Altres historiadors, pensen que la paraula Abril és una derivació d'Aprire, que significa obrir en llatí (perque a l'abril, els dies s'obrin més i, per tant, duren més). Numa Pompili va decidir retallar els dies a abril, deixant-lo en 29, però finalment, amb el calendari Julià, es va tornar als 30 dies.

I dins d'aquestos 30 dies, Natxo celebrarà el seu aniversari (dia 19), farà una tournée (dia 21), celebrarà el dia de Sant Jordi a Viena (dia 23), i la diada del seu país a Praga (dia 25).
També dirà allò de que "és nit freda per ser abril", o preguntarà allò de "qui m'ha robat el mes d'abril?".

M'agrada aquest mes, de sempre. I no simplement de veure què em depara enguany, ni perque siga el meu aniversari (qui em coneix bé, sap que no m'agrada rebre regals aquest dia), sinó perque veig que abril és un més especial i, com a cosa especial, cal prestar-li un poc més d'atenció.

:)

Categories: ,

0 Response for the "Abril (no la seua nit freda)."